Pages

Wednesday, 26 September 2012

tak kenal

kadang-kadang kan..bila terfikir tentang kehidupan dan hidup berpasangan...teringin pula rasanya hati mahu berjumpa dengan seseorang yang aku tak kenal...kawan-kawan aku pun tak kenal dia..mungkin itu lebih baik..tapi kadang kala je la kan...sebabnya zaman sekarang kan dunia IT..contohnya Facebook...kalau tengok pada bahagian "friends" di dinding profile mereka..pasti ada mutual friends...tapi pelik la pulak kan kalau orang lain lansung tak kenal siapa pasangan kau kan..halah halah halahhh...bukan apa cuma kadang-kadang aku rasa bila ada yang mengenali si pasangan mula lah ada cerita-cerita di sebaliknya..masa tu lah jugak rasa tak sedap hati..bukan nak cakap pasangan kita tuh jahat...tak..bukan itu yang aku maksudkan..cuma mulut orang...kau paham macam mana kan?


ada juga pasangan yang jenis suka "menambah" kawan pasangan dia...mungkin la dia mahu berkawan..mungkin la kan..tak salah mahu berkawan..mahu berkenal-kenalan..tapi jaga batas dan had..ye lah aku tahu jodoh di tangan tuhan..tak perlu menggelabah dengan semua tuh...tapi mungkin sebab aku pernah rasa macam mana sakitnya hati kawan tikam belakang...i means kawan makan kawan maybe tuh la punca aku tak berapa nak suka gejala begini..serius aku tak pernah sekat kalau pasangan aku nak berkawan dengan sesiapa pun...tapi bila aku ambil tak kisah semua tuh..apa yang aku dapat? ye aku dapat sakit...betul kata orang jangan nak salahkan sebelah pihak..dan sememangnya perkara macam nih aku tak salahkan sebelah pihak..manakan berbunyi kalau tepuk angin kan...halah halah halahhh...kau pun nak bermadah helah plak...tapi cuba kau fikir kalau salah seorang tuh tidak melayan..menjadi ke tak semua tuh? tak de kannnn...seeloknya kalau nak bagi penampar elok la bagi kat dua-dua..jangan salah sorang..lepas tampar tuh kau jalan je macam biasa...macam tak jadi pape..yang penting kau puas...=)

seriusly, bila aku tengok kawan-kawan yang dah nak khawen, hati aku rasa sayu...bila tengok meraka sama-sama berusaha uruskan hal kahwin terdetik juga rasa dengki dan cemburu..bila tengok mereka gembira terasa jugak nak bahagia macam orang lain..normal la tuh kan..tak de sesiapa kat dunia nie tak nak bahagia..ke ada manusia abnormal dah bosan hidup bahagia?sila jawab aku nak tengok..tak de kannn...ye lah siapa yang tak nak khawen kan...siapa yang tak nak ade keturunan kan....nak sangattt....tapi mungkin seru belum sampai..kalau dah sampai pun mungkin terhenti di tengah jalan...nak buat macam mana kan...tuh seme kerja tuhan...ghedo je la kan...hanya mampu tengok orang bahagia..kau tahu ke dia bahagia masalahnye? yelah nak khawen kan mestilah bahagia...halahhh halahhh halahhh..agak-agak sapelah jodoh aku..tertanya-tanya jugak...tertunggu-tunggu nak tahu..tapi selagi tuhan tak nak tunjuk kau sabar je lah dulu..sudah tertulis di loh mahfuz manusia ni berpasangan..ye dak?

No comments: