Pages

Monday, 27 August 2012

BermaknA

sungguh kau tak akan jangka..bila kau jujur dalam sesuatu hubungan..kau akan sentiasa rasa ingin senyum..berbaloi...terima kasih untuk awak yang mahu mendengar penjelasan saya...terima kasih juga kerana awak meninggalkan senyuman di bibir saya malah meninggalkan kesan pada hati saya juga...lebaran tahun ini mungkin bermakna pada saya..sekelip mata..awak buat saya rasa bahagia...mungkin permulaan ini seharusnya sentiasa senyum sepuasnya..sebab suatu masa kita tak tahu pula bagaimana..harap-harap keadaan ini tetap sama sampai bila-bila...=)
awak: saya terpaksa pergi demi kerjaya...mungkin lama mungkin sekejap..

aku: ermm takpe awak...saya tetap akan tunggu awak balik..

awak: ermm tapi saya pulak rasa sedih nak tinggalkan awak..

aku: dont worry sayang...if we are meant to be...awak jauh macam mana pon kita tetap akan bersama..believe me oke..=)

awak: saya sayang awak....

siapa yang mampu berjauhan bila hati dah sayang...mungkin banyak masa kau perlu ambil untuk sesuaikan diri dengan keadaan ini...bila hati dah sayang...kau harus hadap apa yang sudah ada depan mata mahupun tiada..alat komunikasi kadang membantu...kadang tidak...tapi sekurang-kurangnya kau masih mampu mendengar khabar berita dari dia di kejauhan...jauh di mata dekat di hati...=)

telefon berdering: mata memandang skrin telefon..rasa ingin melompat bila mana tertera nama kau di telefon...tak jangka langsung kau akan bertanya khabar walaupun jarak beribu batu jauh dari aku...terima kasih sekali lagi awak...

awak: saya dah sampai sesudah 2 hari travel...just to let u know that im fine here...

aku: alhamdulillah...saya rindu awak...

awak: saya pun rindu awak...

aku: awak jaga diri baik-baik...awak dah jauh dari saya...

awak: insyaallah sayang...sekejap saja nie..awak sabar ye..

sungguh...bila talian diputuskan..tak semena-mena air mata jatuh..kau mungkin tak pasti air mata apa sebenarnya..terharu? rindu? mungkin kedua-duanya...walaupun sekejap saja panggilan itu...tapi sudah bermakna buat aku...bila teringatkan sesuatu yang kau ucap sebelum pergi dulu..buat aku tersenyum sendiri...sinis tapi manis...buat aku tersenyum walaupun kau tiada depan mata...aku tetap tunggu kau..mungkin ini dugaan kita..

p/s: i love you....=)

Sunday, 12 August 2012

Harapan...

benar apa orang cakap...sebelum dapat..macam-macam janji yang ditabur...bila dah dapat..janji entah hilang ke mana..malah empunya badan juga ambil tak endah..sakitnya hati Tuhan sahaja yang tahu...mungkin kau tak nampak dia sanggup tinggalkan yang lama demi untuk kenal kau...tapi kau layan seperti bayang-bayang...siangnya nampak tapi lama-kelamaan kabur...aku tak faham apa sebenarnya ada dalam benak fikiran dia..betul kawan aku cakap...adakah kau dah sedia untuk rasa sakit yang ke dua kali seperti sakit-sakit yang dulu yang dah lali diterima oleh hati? kesabaran aku kali ini diuji untuk kali kedua..kalau dulu yang pertama akhirnya nampak kesabaran aku itu berbaloi...tapi yang ini aku tak berani untuk janji...ada atau tak bagai tak beri kesan...seolah-olah tidak wujud...
putus asa? ya sedikit sebanyak timbul juga rasa putus asa dalam hati...mahu melupakan...mahu menyendiri tenangkan hati...tapi kalau yang dulu masih tidak berputus asa memenangi hati? itu apa? berkecamuk!!
bila layanan diberi bagai hendak tak hendak...seolah-olah cuba mengelak..terasa juga hati ini...terasa hati terpukul dengan kuat...rasa sedikit retak...bila aku berhenti untuk mencari...kau pula datang memberi harapan...kau nak ape sebenarnya sayang? aku sendiri tidak faham...

tulisanjari: mungkin saat nie aku hanya perlu ikut sahaja permainan mereka...follow the flow..mana tahu satu hari nanti ada ganjaran tak ternilai aku dapat.....insyaallah..

Thursday, 2 August 2012

Sabar Itu Ada Tahapnya

Ada betulnya orang cakap..bila manusia dah terbiasa dengan habitnya yang lama..walau sedikit pon die akan cuit..tak boleh ditinggalkan...mungkin terbiasa dengan cara hidup yang lama..berjanji sepenuh hati sepenuh jiwa pon andai hati tak pernah ikhlas nak berubah sampai bila-bila kau akan jadi orang yang sama seperti dulu..tiada perubahan..dan kau akan tetap beri orang yang sama dengan kesakitan yang sama..sedangkan kesakitan dulu masih segar berparut..kau fikir dia patung tak bernyawa?oh takpa..mungkin sebab dia mudah memaafkan sebab tu kau rasa hidup kau selamat...

mungkin bibirnya masih mampu ucap maaf tapi hati dia? pernah tak kau fikir? pernah tak kau rasa? mungkin kali ini dia akan terus pergi..pergi tak kan berpaling semula..untuk apa berpaling andai setiap kali diberi peluang dia tetap disakiti...sabar dia pun ada hadnya..kali ini biar kau pula menangis..dia sudah cukup penat menangis sebab kau...mungkin kau tak pandai menghargai kewujudan dia...selamat tinggal..jangan cari dia lagi..
dia mungkin manusia lemah..lemah saat ditinggalkan..lemah saat rasa dikhianati...tapi dulu dia boleh jadi kuat kan..ye..dia jadi kuat dulu pun sebab nak pertahankan rasa yang masih ada..sebab masih nak pertahankan hubungan yang dah lama bersisa...sampai lama-lama dia jadi lemah untuk jadi kuat...kau sendiri yang buat dia lemah..tiada daya nak melayan kerenah kau yang buat dia sakit..dari setahun ke setahun...sakit yang dia dapat dia dah macam lali..masih senyum..pejam mata...buat-buat tidak nampak sakit yang ada depan mata...terima kasih untuk kau untuk sakit ini..

kepada kawan yang tak pernah aku anggap kawan....terima kasih kerana muncul untuk hancurkan sebuah perasaan orang lain...kepada kawan yang aku tak pernah tahu kewujudan kau...terima kasih sebab berjaya buat dia sakit semula...tapi jangan kau ingat dia tak mampu bangkit sepeti biasa...tunggu dan lihat..bukankah Tuhan dah berjanji DOA ORG TERANIAYA AKAN DIMAKBULKAN..dan semoga dia adalah dikalangan orang teraniaya..insyaALLAH...=)

tulisanjari: mulut masih mampu berkata okey walaupun hati tak seperti yang diluahkan...terima kasih untuk *sakit* ini...