Pages

Monday, 3 September 2012

Mesej Terakhir

Ah! sudah masuk hari ke 12 dia di sana...walaupun 12 hari tapi ibarat sudah sebulan..macam mana? kau kata kau kuat..dan akhirnya mengaku sebenarnya kau tak mampu..tak mampu tahan hati dari terus merindu...sungguh...rindu itu makin parah..lagi-lagi bila kita tak mampu untuk berhubung..tak dapat dikesan dia di mana..bagaimana tahap kesihatannya...hanya sebuah pesanan mel sahaja diterima..itu pun minggu lepas..bertanyakan khabar insan yang dirindu...
dia: dear, assalamualaikum...

kau: waalaikumussalam...

dia: sayang sihat?

kau: tak..batuk...

dia: tak sembuh-sembuh lagi sayang?

kau: jadi balik..dah makan ubat dah..dont worry okay..

dia: oh okay..sayang...why im feel like you are different? is it because you tak sihat?

kau: hey no la..im okay saja..how are you? everythings okay? you sihat?

dia: alhamdulillah..sihat saja..dan makin gelap..mungkin you tak nak dah kat i bila tengok i nanti..

kau: what a nonsense..jangan fikir bukan-bukan okay..im always waiting for you..dah nama kerja..so i terima saja..=)

dia: ye ke nie..kalau macam tu okaylah..sayang, i got to go...i'll catch u again next time okay..dont notty-notty ya...i love you so much...

kau: baiklah..take care...i love u too...

mungkin cara aku jawab setiap mesej buat dia rasa seperti aku ingin menjauhkan diri..but deep down in my heart...sentiasa membilang hari menunggu dia balik...1 mesej sudah mampu buat aku tenang seketika...sekurang-kurangnya aku tahu dia selamat di sana...

p/s: semoga dia selamat balik..im always here..waiting for you...my sayang...=)

No comments: