Pages

Monday 24 September 2012

hilang....

awak nak tahu satu cerita?
cerita ini tentang kisah kita...
kisah kita yang saya tak tahu awak masih ingat atau sudah lupa...
untuk kita yang semakin berumur di makan masa...

awak masih ingat tak dulu?
bagaimana saat pertama kita jumpa...
bagaimana saat kita meluah rasa..
bagaimana kita mula bercinta...
hingga buat hati gundah gulana...
walaupun hari-hari bersemuka...
pelik kan kita?


mungkin awak lupa?
acap kali juga kita bersengketa...
acap kali juga kita tarik muka...
acap kali juga kita memendam rasa..
hingga awak buat saya jatuh air mata
anehnya perasaan saya...
masih mampu tetap setia...

pernah tak awak tanya?
bagaimana perasaan saya bila awak buat saya seperti patung tak bernyawa...
bagaimana rasa hati saya bila awak jauh dari pandangan mata...
bagaimana saya lalui hari-hari saya tanpa awak bersama...
tak ada bukan..
bahkan awak makin cuba mengelak dari saya...
hingga saya sendiri terpinga-pinga...
tertanya-tanya saya buat salah apa...
tapi awak buat tak endah saja..

pernah tak awak rasa?
sakit bila diri dikhianati oleh kawan-kawan sendiri..
dicurangi oleh orang yang awak sayangi...
ditipu oleh orang yang awak percayai..
ditikam hatinya bertubi-tubi...
tapi dia tetap sabar menanti...
tanpa rasa dendam dalam hati..
ada awak rasa itu semua dalam realiti?

awak ingat tak dulu?
awak pernah berjanji tak kan pernah ulangi..
awak berjanji bersumpah bagai nak mati...
tapi janji hilang janji...
kesalahan awak tak langsung berbekas dihati..
bila awak ulangi kesilapan yang sama yang tak mungkin awak sedari...
dan saya mula cuba menjauhkan diri...
agar awak mengerti bagaimana rasa sakitnya hati...

akhir sekali tentang cerita ini...
ada seseorang cuba menghulurkan jemari...
tanda perkenalan ikhlas dari hati...
saat saya menjauh pergi..
dari awak yang tak pernah hargai..
seorang insan yang terlalu menyanyangi..
barulah awak sedar dari mimpi..
saya bukan milik awak lagi...

No comments: