Pages

Tuesday, 30 October 2012

sebulan ke sebulan

Masih tiada apa-apa berita...atau petunjuk...hari tu ternampak die panggil ex dia dgn panggilan "cuk"..serius sedikit terhiris..mungkin die masih dalam dunia lama..tidak mampu melupakan..tidak mampu buang rasa cinta...kalau aku pun mungkin sama..tapi bila fikirkan punca putus sebab orang ketiga..tak mungkin aku boleh ada lagi rasa cinta...mungkin rasa benci...terang-terang di situ tidak setia untuk apa mendambakan dia?

soalan demi soalan...sungguh aku tak tahu nak bagi jawapan apa untuk semua tu.."im not ready"? ye memang aku sangat tak bersedia untuk semua nie...puan emak juga sudah bertanya..bagi aku mungkin usia 24 tahun masih muda...tapi bila nampak kawan-kawan duk tayang gambar kawen, duk tayang gambar anak-anak...tiba-tiba aku rasa usia aku sebenarnya sudah patut ada pelengkap hidup..tapi siapa?masih lagi tergantung...keliru...payah nak buat keputusan...kalau boleh aku teringin sangat macam orang lain...bukan tak nak..tapi keadaan yang makin buat aku rasa tersepit...mungkin salah aku sendiri....-.-'


pesan mak...terima saja yang sudah ada depan mata..yang sentiasa ada saat diperlukan..betul tu mak...tapi soal hati dan perasaan bukan boleh paksa..orang memang sayang dia...dan orang jugak sayang si dia...bagaimana nak lupakan dia bila saja orang nak lupakan die, dia datang semula...bila orang cuba nak jauhkan diri...die datang menghampiri..tapi bila orang cuba dekat dengan die...die pulak lari...sakit hati sangat...tapi orang yang degil...masih tetap nak tunggu walaupon orang tahu satu saat nanti orang kena buat satu keputusan..sebab dia dah mula berbincang dengan keluarga dia untuk langsungkan tahun depan....pening kan hidup orang mak?hmm..xpela..mungkin salah orang jugak tamak nak dua-dua sekali..tapi orang tak mintak..dia yang datang sendiri...T.T

tak tahu la satu masa nanti..dia boleh maafkan aku atau tak bila aku buat keputusan...bila melibatkan keluarga aku rasa takut...takut nak kecewakan semua orang...hari-hari fikir menda yang sama...air mata pon dah tak de...bertakung pon tidak inikan pulak nak mengalir...penat sangat...tak de kesudahan...tak kan hari-hari nak menangis tentang menda yang sama..yang tak tahu ada expired date atau tidak...biarkan saja masa yang tentukan..tapi dalam situasi ini akan nampak aku yang kejam bila biarkan ikut masa...sebab nanti semua tu nampak sebagai satu pembaziran..menunggu nie membazir tahu?membazir masa...membazir tenaga sebab berpikir...penat tau tak berpikir nie..lagi-lagi bila ada migrain..rasa nak hantuk kepala dekat dinding...nak cabut kepala letak tepi...ha macam tu la perasaan dia...='(

ape aku nak buat? tak de siapa mampu tolong melainkan DIA...ya RABB...T.T

1 comment:

Anonymous said...

sabar itu indah..bersabarlah...=)