Pages

Wednesday 27 June 2012

secret admirer

27 Jun 2012

* Assalamualaikum...i saw you at cafe last week..nice to get to know you better...*
(saya sempat tengok pas kerja you..then i find you in office's website..thank God, i've found your name..=) )

E-mel diterima..senyum..terkebil-kebil baca..hati rasa tercuit..masih ada manusia yang bersungguh-sungguh bila rasa berkenan di hati...ye aku juga pernah rasa menda yang sama..aku pernah minat pada seseorang..kurus..tinggi..kemas dan segak orangnya..tapi hanya memandang dari jauh..untuk menegur jauh sekali..bukan apa..tidak mahu dicop murahan...tapi sekarang orang cakap..tak salah kalau perigi cari timba...hah? malulah...tapi ada betulnya kata-kata itu...heh! hanya senyum tatkala terserempak...dan senyuman berbalas..mahu pengsan..GILA!! malah aku juga pernah buat kerje gila..cuba mengusha laman web mencari-cari si dia..cuba teka apa yang aku dapat? dapat tahu nama itu sudah cukup...-.-'
sudah beberapa kali bertembung..tempat yang sama...waktu yang sama...tapi masih tiada keberanian..tersenyum kemudian buat seperti tiada apa-apa berlaku..walhal gelojak hati siapa yang tahu...perasankah aku? atau sememangnya perasaan kami sama? heh jangan perasan...jangan terburu-buru..mungkin dia sudah ada empunya...tapi tidak salah kan..cuma minat...dalam hati..wahh..alangkah gembira andai dia aku yang punya..sekali lagi GILA!!

Pesan aku..Jangan mudah tertipu dengan mata yang melihat...jangan terlalu memandang rupa takut nanti kau hampa...pandanglah budi bahasa..cukup agamanya...itu lebih afdhal...=) tapi kadangkala hati salah memilih..ya aku akui..siapa yang tak mahu bertemankan seorang yang sedap mata memandang..tapi kadangkala rupa tidak setanding perangai pula..hey jangan salahkan orang lain..sebab itu pilihan kau...banyak yang berpesan jangan terburu-buru membuat keputusan sebab perangai manusia boleh berubah-rubah...mungkin sekarang kau nampak dia masih sempurna..bila sudah cukup kenal kau pula rasa menyesal..tiada guna...=) 

aku pasti kamu juga punya cerita sama seperti aku...punya secret admirer..malah kau sendiri secret admirer..aku tahu..jangan tipu..=) 

tulisanjari: *kalau tak keberatan boleh andainya kamu kongsikan bersama cerita-cerita atau pengalaman itu..aku juga sama seperti kamu...suka meluahkan dan suka pada luahan...=)*

1 comment:

Anonymous said...

ye aku pernah..tapi tak tahu nama sampai sekarang..hahaha