Pages

Monday 18 June 2012

First Love Susah Dilupakan??


orang kata....cinta pertama bukan senang untuk dilupakan...dan aku juga berpendapat sama seperti mereka...siapa yang mampu melupakan seseorang yang mula bertapak di hati?? seseorang yang mengajar apa erti sayang dan rindu??...yang lepas biarkan berlalu..jangan sesekali kau bandingkan sesuatu yang telah ada sekarang dengan masa lalumu...ya semuanya tak akan sama..mahu atau tidak..rela atau tidak..kau harus membiarkan dia pergi...itu adalah keputusan terbaik..kita harus lepaskan sesuatu pergi kerana di hadapan masa ramai yang mahu mencuba menjadi terbaik buatmu...:) Allah itu adil..kadangkala dia hadirkan dalam hidup kita seseorang yang kita tak pernah perasan kewujudan dia...;)

satu masa...terima sekeping nota...

*jumpa saya petang nie..berharap...*

nota diterima dengan senyuman...senyuman gembira atau senyuman apa aku tidak tahu...tapi semua bercampur...keliru...menunggu dengan sabar..dia datang..masing-masing cuba jadi cool..tapi nampak gemuruh...pertama kali jumpa...mungkin begitu...bermata sepet..putih sawo matang..tinggi...muka matang..masing-masing diam..tak  tahu apa yang patut dimulakan....masing-masing senyum...

dia: awak dah lama sampai??

aku: tidak terlalu lama bagi orang yang tak menepati masa...(senyum nakal)

dia: (senyum)....opss..maafkan saya...

aku:tidak mengapa...

meneruskan perbualan seperti biasa sahaja...tidak ada yang menarik..sampai satu masa..masa untuk undurkan diri..dia mengharapkan dapat berjumpa lagi untuk sekian kali...masa itu..ada sedikit rasa pada hati..bibit-bibit mungkin...senyum....mungkin saat ini adalah saat makan tidak lalu...mandi tidak basah...tidur pon tidak lena mungkin..gembira menerima orang baru dalam hati setelah keluarga sendiri....masa ini juga...semangat belajar makin tinggi..mahu duduk sama rendah..berdiri sama tinggi...sepatutnya begitu.....=) tapi tidak tahu pula hadirnya buat seketika...pergi tanpa nota...tidak tahu punca sampai sekarang...salah aku kah?? biarkan saja..sepi......

setelah berkurun...

kawan: weh...aku jumpa dia...si sepet yang tinggi berlesung pipit....

aku: perlu ke aku ambil tahu??

kawan: kau dah kenapa?? dia kan insan pertama dalam hidup kau...

aku: itu dulu...sekarang aku beri peluang itu untuk orang yang lebih menghargai aku...senyum..

kawan: heh~~berlalu...

andai dulu dia pergi tanpa alasan..jangan biarkan dia hadir kembali dengan seribu alasan...keadaan dulu dan sekarang tak kan sama...percaya pada aku...peluang sepatutnya diberi hanya sekali..bukan berkali-kali...sebab manusia tak kan hargai peluang untuk yang ke dua kali...=) Istikharah...andai kau rasa tak mampu melupakan...namun istikharah itu bukan terus mendapat petunjuk...juga mengambil masa...kalau ada yang kata istikharah akan diberi dalam bentuk mimpi...tapi sebenarnya ia juga mampu diberi dalam bentuk petunjuk lain...kita hanya berusaha bukan...yang di ATAS sana yang menilainya...=)

jika kita boleh memaafkan KESILAPAN orang yang kita sayang dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI…
kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA…
itu lebih BERMAKNA!"♥

No comments: