Pages

Monday 25 June 2012

suka dan cinta...itu berbeza....

Pernah tak dalam hidup kamu...bila orang yang kamu sayang seolah-olah tidak nampak kewujudan kamu...dan saat itu juga ada orang lain yang datang untuk mengambil alih tempat itu..tempat di hati.. adakah itu dikatakan curang? tepuk dada tanya sama hati..kenapa ye bila kita mula menyayangi orang lain...yang sedia ada baru nak sedar dan rasa apa yang hati kita rasa...bila rasa tak diperlukan baru ada perasaan serba salah dan muncul semula dalam hidup kita...terkadang..yang datang menghulurkan saat memerlukan tidak sama dengan yang telah sedia ada..tapi sedikit sebanyak mampu beri kesan pada hati...PARAH! 

Bukan cinta..bukan sayang...kau seharusnya tahu membezakan antara sayang dan cinta...itu lain...suka dan cinta tak sama...mungkin apa yang terbit dalam hati itu adalah suka...tapi kau keliru...mungkin...apa rasanya bila dia melayan lebih dari seorang kawan? mungkin hati bergetar kan...apa rasanya saat tangan bersentuhan..berdebar bukan? tapi sayangnya..itu bukan cinta...tapi suka...cinta itu tak pernah hilang untuk yang sedia ada..susah untuk dikikis..walhal kau ada tiada seolah tiada beza...=)


Satu janji..."aku cinta kau"...dan akhirnya janji itu yang buat kau terikat? jangan pernah lupa kadang kala kata-kata itu adalah sekadar penyedap hati..kalau bahagia, teruskan..kalau derita..BERHENTI...untuk apa sakitkan hati kau sendiri sedangkan kau sudah nampak pengganti?secepat itu? tak mungkin...perasaan cinta mengambil masa...bukan sehari dua..tapi bertahun lamanya...masa itu barulah benar apa yang kau rasa..itulah CINTA...=) kau patut sedar dari awal...kau tak seharusnya terlalu mendambakan dia..dia yang kau anggap sempurna..sebenarnya kau nampak dia sempurna sebab kau cinta dia bukan? jangan tipu..aku tahu...heh! bukan kau sorang saja rasa menda yang sama..aku juga begitu..=)

tulisan jari: pernah tak kau rasa jantung kau berdegup tatkala memandang dia? atau berdegup tiba-tiba bila tahu dia ada di sekitar tempat kau berada? aneh bukan perasaan itu...=)

Quote: Relationships do not need promises, terms and conditions...its just need two wonderful people; one who can trust and one who can understand...=)

1 comment:

Anonymous said...

hal nie memang terjadi pada diriku...