Pages

Sunday 17 June 2012

karma itu kadangkala ada.....


dalam hidup kita..kita tak pernah rasa puas kan??  bila sesuatu yang kita kejar...semakin lama seolah-olah makin menjauh dari hidup kita...mengapa perlu mengejar sesuatu yang belum tentu milik kita..ya..bercakap memang senang dari tubuh badan yang menghadapi...hati yang merasa...perasaan yang cuba kuat tak kan selamanya rasa kuat dengan dugaan yang hebat...tapi sebenarnya dugaan itu adalah salah satu balasan untuk dosa-dosa kita....=) manusia mana yang mampu bersih dari secalit melakukan dosa....

suatu masa dulu...aku pernah menyayangi seorang manusia yang bergelar kekasih..tapi nampaknya Tuhan tidak menjodohkan aku dengan dia..sebab itu aku dan dia masing-masing membawa diri dan tiada lagi sebarang hubungan...pernah juga cuba mencari...tapi hampa...dan aku kuatkan hati dengan berharap..sebuah harapan yang akhirnya buat aku sakit sendiri...

suatu masa dulu........

dia: saya sayangkan awak...

aku: terima kasih....saya hargai...(senyum)

dia: kalau saya tiada satu hari nanti, awak boleh jadi kuat??

aku: saya cuba....

dia: baguslahh...

aku: .......bermonolog sendiri...(awak mmg mahu tinggalkan saya bukan?)

lantas suatu masa...dia memang pergi...pergi meninggalkan aku dan semua kenangan...dan baru aku sedar sebenarnya kita hanya mampu merancang sebuah kehidupan...jodoh pula Allah yang menentukan siapa yang berhak menjadi pelindung kita...pernah juga aku cuba mencari...tapi untuk apa?? aku sudah jadi sebuah kenangan....dan aku juga pernah berharap agar satu masa dia akan rasa apa yang aku rasa bila ditinggalkan tanpa alasan...dan jangan nanti suatu masa dia datang dengan memberi alasan...waktu itu mungkin tiada lagi peluang...satu rasa untuk semua itu...S.A.K.I.T....

kadangkala kita tak sedar hidup kita lebih bertuah dari orang lain..sebesar mana pon masalah kita...cuba fikirkan orang lain yg lebih bermasalah dari kita...syukur alhamdulillah kita masih hidup walaupun banyak dugaan..kadangkala, dugaan itu yang menghapuskan dosa....=)

No comments: