Pages

Tuesday, 3 July 2012

Rahsia Hati

kadang..bila cinta itu sudah rasa dekat dengan kita...semakin kita cuba menjauhi perlahan demi perlahan..dulu mahukan cinta itu..tapi bila sudah dimiliki..kurang dihargai..rasa itu perlahan-lahan pergi...mungkin ada sebab yang kita tidak peduli..dulu mungkin masih boleh bertahan...tapi bila sudah cukup lama bertahan...hati seolah-olah tidak cukup kuat untuk lari dari rasa cinta yang sedia ada...mahu mencuba sesuatu yang lain pula...sungguh..manusia tak kan pernah puas dengan sesuatu yang sudah berada depan mata...itu sememangnya manusia...sinis...

mungkin dulu..kau boleh terima semua yang mendatang...kau anggap ujian dan dugaan..tapi lama kelamaan kau anggap itu semua bukan lagi ujian..tapi tidak sepadan..kalau dulu kau anggap rasa cinta itu perlukan pengorbanan...sekarang kau anggap ia bagai beban...manusia..memang begitu..sekuat mana pun kau cuba jadi kuat...semakin kau jadi lemah...kau cuba tunjuk kuat..tapi sebenarnya kau tak mampu tabah..kau mungkin menangis dalam kamar mandi...untuk mengelak dari dilihat..supaya manusia yakin kau sudah cukup kuat...heh!

kini..rasa itu makin dekat...tapi hati kau seolah mula menjauh..bukan dia tidak perasan..tapi kau rasa sedikit tawar hati bukan...pelik kan seketul daging bernama jantung ini..berdegup saat berjauhan..berhenti saat berdekatan..keliru..sukar ditafsir.. sepatutnya disyukuri..bukan menjauhi..bukan kita yang mencipta semua rasa...tapi sang PENCIPTA..salah siapa? kita? perasaan bukan boleh dipaksa...sungguh keliru dengan perasaan sendiri..sungguh!

kau lebih mampu menilai sendiri...kau lebih arif mencari..kunci sekeping hati..andai sudah terkunci..susah nak di miliki...susah...susah hati...tolonglah tetapkan pendirian diri...sebab rahsia hati hanya kau sendiri yang mampu fahami...

tulisanjari: jauh atau dekat...semua bergantung pada hati...=) andai jauh...panjatkan doa...andai dekat..panjatkan syukur...=)

No comments: