Pages

Monday, 16 April 2012

sakitnya tak kan dapat di lihat

betol la orang cakap kan..bila kita dah selalu memaafkan..manusia lebih suka mengambil kesempatan...bukan sekali..malah berkali-kali...memang dituntut dalam islam memaafkan lebih baik dari berdendam..memang tidak ada sikit pon dalam hati untuk simpan dendam..tapi lama kelamaan..satu perasaan benci tuh datang dengan sendiri...sakit bila diri dikhianati berulang kali tapi diri masih mampu memberi kemaafan..tapi...kemaafan itu seolah-olah dipandang sebelah mata..tidak berharga..=')
orang kata..menangislah andai dengan menangis tu boleh buat kamu tenang..dan aku..rasenya sudah penat menangis untuk tenangkan hati sendiri..mahu meluahkan..tapi pada siapa?? kadang manusia lupa untuk menjaga hati manusia lain...lebih suka melihat kita tersungkur..tersenyum gah..saat itu..baru kita akan nampak siapa kawan..siapa lawan..wujud orang ketiga dalam sesuatu perhubungan bukanlah sesuatu yg pelik..kau masih mampu bersayang-sayang dengan orang lain..maka apa bezanya kita..bila ucapan sayang itu singgah juga pada jasad lain?? 

aku: cukup-cukuplah berlakon depan saya..saya penat....

dia: apa awak cakap nie?? kesalahan apa pula kali nie??

aku: kesalahan yang sama..yg tak perlu saya ulang dan tak perlu saya engatkan...

dia: yang lepas sudah-sudahlah...

aku: saya yang rasa...bukan awak...

dia: kalau macam tu awak cari orang lain yg boleh faham awak...

aku: mungkin itu yg terbaik...=')

dia:........*sigh*

senang kan kau ucapkan kata-kata itu..."carilah orang lain yang lebih memahami awak"...adekah di situ dah bermaksud kau sebenarnya telah jumpa pengganti? tapi ayat itu sengaja direka untuk memutar belitkan cerita..kononnya kau tak mampu nak faham aku??begitu?? habis tu tempoh masa yang berlalu bertahun lama itu masih tak mampu nak faham aku??

dia: awak berdoalah semoga awak jumpa seseorang yg lebih baik..

aku: ya..saya senantiasa berdoa..tak perlu awak engatkan...

dia: baguslah...awak rasa saya jodoh awak??

aku: entah...jodoh dan ajal maut di tangan tuhan..saya bukan tuhan...=')

dia: .....*mendiamkan diri*

kadang kala..kita perlu berpura-pura gembira untuk tutup kesedihan kita...malah berpura-pura tersenyum depan musuh juga...=) berdiam diri adalah tangisan yg paling kuat sebenarnya...

No comments: