Pages

Thursday 19 July 2012

Tolong aku..

peliknya kisah aku...rasanya antara hendak percaya dengan tidak sama banyak..keliru dengan situasi sekarang...sayang yang bertahun-tahun dulu bagai di bawa angin...sekelip mata semua berubah...hadirnya dia yang sejak dulu menjadi dambaan...buat hati makin tak keruan...salah aku atau dia yang hadir dengan tiba-tiba...saat hati sememangnya perlukan insan yang tahu harga sebuah kasih sayang...saat dia pun sedang berduka dek diduakan..cuma bezanya situasi aku, aku masih tetap menunggu...sakit?jangan cerita tentang sakit..memang terlalu sakit..tapi kerana sayang..mata dibutakan..hati bagai tiada perasaan..


dia: awak hadir tepat pada masanya....

aku: kenapa?

dia: sebelum balik saya terfikir mahu mencari...

aku: cari apa?

dia: seorang bidadari macam awak....

aku: *terkedu* ishh awak jangan macam-macam..

dia: saya bukan main-main...ini serius..

aku: hurmm...*memandang langit*

andainya kau tahu...bagaimana sakitnya hendak buat satu keputusan secara drastik..yang mampu mengubah seluruh cara hidup kau...yang akan merubah hati dan perasaan kau...sungguh sekarang aku keliru..keliru untuk memilih...sebab hadirnya kau terus memilih aku menjadi teman hidup...ya memang itu yang aku inginkan..tapi bibir ini ternyata berat untuk berterus terang situasi aku...aku risau..andai diluahkan kau terlepas..ye aku sayang kau...sayang sangat...sebab itu aku meminta sedikit masa untuk buat satu keputusan...dan rasanya hati ini tetap memilih kau...kenapa? kenapa bukan dia? Ya Tuhan...dugaan apa ini....dugaan atau satu petunjuk? sumpah aku tak tahu...


kawan: sekarang kau nak pilih siapa?

aku: aku keliru...aku hanya nampak dia..tapi aku tak nak lukakan hati insan lain..

kawan: kau kena ceritakan situasi kau pada dia...kalau ka betul-betul nak dia...

aku: aku dah cuba..tapi aku tak mampu..aku takut dia lari dari aku...aku juga yang sakit...

kawan: kau mahu dituduh permainkan perasaan orang atau kau nak ceritakan situasi kau..mane lagi sakit?

aku: dua-dua itu sakit sebenarnya...

kawan: sekurang-kurangnya sakit kau itu tak kekal lama...

aku: kekal lama andai aku terlepas dia....

kawan: *terkedu*

syaitan apa yang merasuk aku hinggakan aku sendiri keliru begini....syaitan apa yang telah buat aku tak fikir perasaan orang lain lagi...kau rasa apa yang perlu aku buat?tolonglah aku...

tulisanjari: ya Tuhan, berikan petunjuk...andai dia sememangnya terbaik untuk aku dan masa depanku..kekalkan dia..andai tidak..jauhkan dia dari pandangan mata...

No comments: