Pages

Tuesday 17 July 2012

Tarik Tali...

hidup kita tak seharusnya sentiasa gembira...perlu ada saat jatuh..perlu ada saat untuk bangun...barulah hidup itu ada makna...barulah hidup itu ada cabaran...ye..jatuh itu memang sakit..jatuh cinta juga sakit sebenarnya...*gelak*  tapi kalau cinta yang tak terluah seribu lagi sakit...nak di luah..rasa takut...tak diluah hati rasa kalut...masing-masing bermain tarik tali..nak dilepas takut tersembam...nak teruskan takut tak mampu terus berangan...pilih la yang mana kau hendak..

bukan tidak mahu menerima..hati memang ada rasa suka..tapi masih ada sesuatu yang belum usai...saat mata memandang..hati rasa sebak...bila tiada di depan mata..hati bagai kosong..itu apa sebenarnya?kadang hanya dengan secebis dugaan dia sudah seperti tidak mampu terima..adakah satu masa dia boleh terima andai kata dugaan datang bertimpa-timpa...mungkin aku boleh jadi penasihat untuk dia..tapi sampai bila? kalau aku tiada? mungkin dia akan lebih pandai untuk redha...dugaan datang menghimpit itu kadangkala bagus..itu untuk kesedaran kau juga...=)

* ....Ya Allah aku memohon petunjuk memilih yang baik pengetahuanMu, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu, aku mengharapkan kurniaMu yang besar, Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMu yang dhaif. Engkau Maha Tahu dan aku adalah hambaMu yang jahil.Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan tersembunyi....*

aku sendiri tak pasti kenapa dengan aku...hati mudah terpaut..mungkin sebab hati ini sudah penat rasa sakit..sudah penat memaafkan..bak kata seorang sahabat...

"kau mesti nak yang terbaik dalam hidup kau...teman hidup..bukan untuk 2 3 hari..tapi sampai kau kembali mejadi tanah...kau mahu hidup terus dengan air mata? cukuplah...cukup..aku tak sanggup lagi nak lihat kau menangis...aku juga rasa sakit bila lihat kau menangis.."

sumpah aku menangis bila dia nasihatkan aku begitu..dia memang kawan terbaik...saling memberi dorongan saat dugaan mendatang...saat susah atau senang dia memang selalu ada..itulah sahabat sebenar..cuma kadangkala kita tak nak menyusahkan orang lain..padahnya kau pendam sendiri dan akhirnya kau hanya mampu melihat dunia dengan rasa kosong....

tulisanjari: kadangkala kita kena pentingkan diri sendiri untuk kebaikan diri kita...

No comments: