Pages

Tuesday, 23 April 2013

Lebur

 "....im sorry...saya tak rasa kita boleh teruskan semua ni..berdosa...memutuskan tali silatulrahim awak dan dia..tambah pula awak dah terikat dengan dia..dengan family dia."
Satu SMS diterima dari dia. rasa sedikit sentap.rasa kecewa dan hati ranap.Mungkin salah aku sebab terlalu menaruh harapan tinggi melangit. salah aku juga biarkan hati aku ini kau cuit. walaupun ketika itu aku sudah terikat tapi hati masih rasa terpikat.mungkin kau datang pada saat aku nekad.kalau la masa boleh diputar balik. aku tak kan libatkan dengan masalah lain yang terpalit. perit..tapi aku kena terima kalau itu yang terbaik.

aku: just do it, kalau itu yang awak nak...but if something happen after this..dont blame me..im already tired...
dia: awak tahu kan saya sayang awak..tapi saya tak boleh...
aku: awak tak kan rasa apa yang saya rasa...
dia: tolong jangan cakap macam tu...saya faham apa yang awak rasa...sebab saya pun pernah rasa...
aku: so please, please dont leave me...
dia: i cant promise u...mungkin kalau saya tak ada nanti semua akan jadi seperti biasa...
aku: no!...semuanya tak kan sama...tak kan sama bila awak tak ada..
dia: hurm...im sorry....

setitis demi setitis air mata yang dari tadi bergenang jatuh jua..rasa tersepit rasa terhimpit...bagaimana perasaan ini boleh sampai ke tahap ini...bodohnya aku kerana manusia aku jadi gila...sakit hati bila fikir semula...dari mana aku nak mulakan permulaan seperti sedia kala...Tuhan tolong bantu aku jadi seperti biasa..

" kalau tiba-tiba saya diam...saya harap awak faham...saya buat semua ini untuk awak..untuk kita"

SMS aku baca tanpa perasaan apa-apa...hanya biarkan saja..aku terus capai kunci kereta...dan bergerak menuju ke jalan raya...menuju ke mana saja aku suka...kalau itu yang boleh buat aku rasa lega...

: berharap pada manusia seringkali kita kecewa, tapi kalau berharap pada DIA, insyaallah DIA bantu tanpa dipaksa:

No comments: