Pages

Sunday 12 August 2012

Harapan...

benar apa orang cakap...sebelum dapat..macam-macam janji yang ditabur...bila dah dapat..janji entah hilang ke mana..malah empunya badan juga ambil tak endah..sakitnya hati Tuhan sahaja yang tahu...mungkin kau tak nampak dia sanggup tinggalkan yang lama demi untuk kenal kau...tapi kau layan seperti bayang-bayang...siangnya nampak tapi lama-kelamaan kabur...aku tak faham apa sebenarnya ada dalam benak fikiran dia..betul kawan aku cakap...adakah kau dah sedia untuk rasa sakit yang ke dua kali seperti sakit-sakit yang dulu yang dah lali diterima oleh hati? kesabaran aku kali ini diuji untuk kali kedua..kalau dulu yang pertama akhirnya nampak kesabaran aku itu berbaloi...tapi yang ini aku tak berani untuk janji...ada atau tak bagai tak beri kesan...seolah-olah tidak wujud...
putus asa? ya sedikit sebanyak timbul juga rasa putus asa dalam hati...mahu melupakan...mahu menyendiri tenangkan hati...tapi kalau yang dulu masih tidak berputus asa memenangi hati? itu apa? berkecamuk!!
bila layanan diberi bagai hendak tak hendak...seolah-olah cuba mengelak..terasa juga hati ini...terasa hati terpukul dengan kuat...rasa sedikit retak...bila aku berhenti untuk mencari...kau pula datang memberi harapan...kau nak ape sebenarnya sayang? aku sendiri tidak faham...

tulisanjari: mungkin saat nie aku hanya perlu ikut sahaja permainan mereka...follow the flow..mana tahu satu hari nanti ada ganjaran tak ternilai aku dapat.....insyaallah..

No comments: